Effektiv CV-skreddersøm
Slik hjelper CV-assistenten vårt salgsapparat å matche konsulenter opp mot kundens krav på en effektiv måte.
Webstep har utviklet et produkt vi kaller CV-assistenten, som hjelper oss med å presentere våre konsulenter på best mulig måte. CV-ene er selve fundamentet i hvordan vi presenterer konsulentene våre overfor kunder, og hvordan de presenteres har stor betydning for hvor godt vi matcher kundens behov og øker sjansen for at våre konsulenter blir valgt. Fordi hver kundes behov er unike, tilpasser vi CV-en individuelt for hvert oppdrag. Denne skreddersømmen kan være tidkrevende og krever inngående kunnskap om både konsulenten, kundens behov og fagfeltet.
Den første versjonen av CV-assistenten analyserte en kravmatrise for å vurdere hvilke krav som ble dekket av CV-en og hvilke som ikke ble det. Dette ble brukt til å fylle ut kravmatriser som ofte følger med CV-en til et oppdrag. I neste versjon la vi til funksjonalitet for automatisk å skrive en oppsummering tilpasset det aktuelle oppdraget.
I dag ser vi flere muligheter for å utnytte LLM (Large Language Models) til å forbedre CV-er ytterligere. Vi har implementert tjenester for rangering og scoring av CV-er, identifisering av konsulenter som passer best til en kravspesifikasjon, og forbedringsforslag som kan fylle eventuelle mangler i CV-en og gjøre den mer relevant for spesifikke oppdrag.
Disse funksjonene krever som regel dyp innsikt i kundens domene, forretning og konsulentens spesialkompetanse. Full automatisering av dette arbeidet ville krevd en betydelig innsats for å optimalisere prompts og kvalitetssikre språkgeneratorens forslag, slik at vi kunne stole på resultatene. Likevel har implementeringen av CV-assistenten gitt betydelige fordeler.
Resultatet er at vi føler vi har fått "ekstra hender" i arbeidet. CV-assistenten bidrar til å heve kvaliteten på det vi leverer og styrker den faglige kompetansen i vårt salgsapparat, slik at vi kan være både grundige og målrettede i vårt arbeid med kundene.